הטיפים שלנו

כמה שעות שינה צריך התינוק שלך?

אין תגובות מערכת עגליס 19/03/2017

לשינה ישנה חשיבות גדולה לגדילה ולהתפתחות, עם זאת לא ניתן להתעלם מכך שהורים רבים מתלוננים שהעוללים הקטנים אינם ישנים מספיק. כמה שעות שינה בעצם צריך התינוק? ומהן ההמלצות של המומחים בתחום?

לשינה או יותר נכון לחוסר שינה יש השפעה ניכרת על היבטים שונים של החיים החל ברמת הריכוז ויכולות הלמידה, דרך ההתנהגות ועד לאיכות חיים ובריאות נפשית וגופנית. למעשה מחקרים של מומחי שינה מצביעים על קיומו של קשר ישיר בין משך השינה לבין המצב הבריאותי, תוך שמציינים כי הקפדה על כמות שעות השינה המומלצת באופן קבוע מובילה למצב בריאותי טוב יותר במידה משמעותית.

ההמלצות הרשמיות של האקדמיה האמריקאית לשינה

על פי מומחי שינה מובילים בארה"ב ישנה כמות שעות שינה נדרשת לילדים ובני נוער, זאת הוכיחו תוך שמתבססים על מחקרים בתחום. מחקרים אלו הפכו להמלצות של האקדמיה לשינה, כך שאם הנכם מתלבטים לגבי כמות השעות הנדרשת עבור התינוק הפרטי שלכם, לפניכם המלצה רשמית. כאשר מדובר בתינוקות בגילאים 4 – 12 חודשים ההמלצה היא להקפיד על 12 עד 16 שעות שינה, זאת תוך שמחשבים בסך הכולל גם את התנומות של אמצע היום. כמובן, שככל שעולים בגיל כך יורדים בכמות השעות המומלצת בהתאמה, ולכן תינוקות בני 1-2 שנים צריכים לישון בין 11 ל- 14 שעות, כולל תנומות במהלך היום.

מה החשיבות בהקפדה על כמות שעות השינה?

יש לציין שכאשר תינוקות ישנים בהתאם למספר השעות לו הם זקוקים, הם יהיו מרוכזים יותר, פחות עצבניים, יותר נכונים ללמוד ולזכור את מה שהם לומדים. יתרה מכך אורח החיים שלהם ישתפר במידה משמעותית, ההתנהגות שלהם תהיה חיובית וחיונית יותר ולא פחות חשוב – הם יהיו הרבה יותר בריאים נפשית וגופנית. אם תהיתם למה מחסור בשינה עלול לגרום, הרי שהתשובה לכך פשוטה. על פי המחקרים התגלה כי ילדים ובני נוער שישנים מספר מועט של שעות שינה מהמומלץ גילו בעיות בריכוז, בהתנהגות וביכולות הלמידה וכתוצאה מכך היו יותר חשופים לסיכונים פיזיים, נפשיים ובריאותיים כדוגמת פציעות, תאונות, לחץ דם גבוה, סכרת, השמנת יתר, מחשבות אובדניות ועוד.

מה עושים כאשר הילד אינו ישן טוב?

כל קיצוניות היא אינה טובה, בין אם מדובר במחסור או בעודף שנות שינה. לכן במידה ואתם הורים לתינוק בן 4 חודשים ומעלה אשר אינו ישן את כמות השעות המומלצת לכאן או לכאן, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי ויפה שעה אחת קודם, על מנת למנוע בעיות מכל סוג. ישנן דרכים רבות לטפל בבעיות שינה, אשר חלקן לא פעם נובעות מחוסר ידע או ניסיון של ההורים. בעזרת הקניית הרגלי שינה טובים כבר בשלבי החיים הראשונים, תוכלו להבטיח כי התינוק הקטן יתפתח באופן תקין תוך שמגלה ריכוז, חיוניות ומוטיבציה. כמו כן תוכלו להיות רגועים יותר ולו רק בשל הידיעה המבוססת מחקרית כי שינה טובה היא מפתח לחיים בריאים.

 

מערכת עגליס