הטיפים שלנו

7 טיפים לשינה טובה יותר עבור אמא לרך הנולד

אין תגובות מערכת עגליס 07/07/2014

כל אמא לילד שזה עתה נולד לומדת במהרה להעריך את חשיבותה של כל שעת שינה. אומנם ילדים צעירים נוטים לבלות זמן רב בשינה, אבל שנתם איננה סדירה. הם זקוקים לאם גם ביום וגם בלילה, בלי להתחשב בעייפות שהולכת ומצטברת.

כדי להתמודד בהצלחה עם העייפות הטבעית שמלווה את התקופה הראשונה של האימהות, כדאי לנהוג בצורה נבונה ושקולה. בשורות הבאות בחרנו כמה טיפים נבחרים שיסייעו לכל אם לזכות בשינה טובה יותר, גם בתקופה שבה הבית מתחיל להתמלא מוצצים, חיתולים ועוד מוצרי תינוקות מסוגים שונים.

    1. פחות סוכר וקפאין – חומרים שונים שמצויים במיני מזונות ומשקה מסוימים ידועים בכך שהם מרחיקים את השינה ומעודדים עוררות. משקאות אנרגיה, למשל, שנחשבים לעשירים בסוכר ובקפאין הן דוגמא למוצר שפוגע בתחושת העייפות הטבעית, לעיתים בצורה מטעה. במיוחד כדאי להימנע מהם לפני שהולכים לישון. בכלל, במיוחד בתקופות שבהן סדירות השינה נפגעת, מומלץ להפחית בצריכה של מוצרים ומשקאות שמכילים סוכר או קפאין.
  • שתיית חלב – שתיית החלב נחשבת לדרך טבעית ובדוקה לשינה טובה יותר. לכן, כדאי לזכור שהחלב טוב לתינוק, אבל הוא מצוין גם לאם שרוצה שינה טובה יותר.

 

  1. אכילה חכמה לפני השינה – כדי לזכות בשינה איכותית יותר, חשוב לא רק לישון פרק זמן מספק אלא גם לאפשר לגוף מנוחה טובה ונינוחה יותר. שינה כבדה, כגון זו שמאפיינת נשים שאכלו ארוחות כבדות או מזון מתובל יתר על המידה, מונעת הרפיה של הגוף והחלפת כוח מקסימלית.
  2. כוחו של נמנום – בעבר, המנהג של שינה קצרה בשעות הצהריים היה רווח מאוד. כיום, מעטים יכולים להרשות זאת לעצמם, אבל עבור אימהות צעירות מדובר ברעיון פשוט מצוין. אפילו נמנום קצר, של רבע שעה בשעה שהתינוק ישן, יכול לחדש את האנרגיה ולאפשר תפקוד יעיל ונעים יותר למשך שעות.
  3. עובדים ביחד – בקרב זוגות רבים, האפשרות להתחלק בקימת הלילה מאפשרת חלוקת עומסים טובה יותר. מצב שבו רק אחד משני בני הזוג קם בכל לילה, מדי לילה, יוצרת לא רק עייפות רבה אלא גם תופעות של סטרס מוגבר, עצבנות ולחץ.
  4. עזרה מההורים או שכירת בייביסיטר – אימהות וזוגות רבים נוטים לקשר בין שכירת בייביסיטר או עזרה מההורים, עם אפשרות לבצע מטלות, סידורים, אי יציאה לבילוי מעת לעת. במידה וחשים עייפות מצטברת, שכירת בייביסיטר או עזרה מאחד הסבים או הסבתות יכולה לסייע גם בהחלפת כוח. מחקרים מראים שאימהות מתעוררות לכל רחש קל של התינוק ולכן חשות יותר עייפות. כאשר יש אדם אחר שעומד על המשמר מעת לעת, המוח מאפשר לגוף לנוח בצורה עמוקה יותר.
  5. ממלאים מצברים בסופ"ש – מומלץ לייחד זמן בסוף השבוע גם למנוחה טובה. הדברים אמורים במיוחד באימהות שכבר חזרו לעבודה ועדיין מוצאות עצמן קמות הרבה בלילה. מילוי מצברים שכזה מסייע להשיג התחלה של שבוע חדש עם תחושת רעננות משופרת.

מערכת עגליס